RAHATON MILJONÄÄRI

En voi uskoa todeksi, että mulla on vaan vähän reilu kaks viikkoa täällä jäljellä. Vaihtovuosi on rikastuttanu muo niin paljon ja opettanu niin paljon hyvää, niin paljon uutta ja ihmeellistä. Mä en voi enään olla kotona ilman että mulla on pieni kaipuu vatsanpohjassa ja ikävä kotiin. Koska mulla on kaks kotia. Tai ei, mulla ei oo kahta kotia, mulla on baan ja koti, ihan niinku mulla on äiti ja iskä sekä mää ja paa. 
Kielitaito on muuten älytömän upee asia. Mä tuli thaimaahan nollakielitaidolla ja nyt mä puhun thaita jo suhteellisen sujuvasti. Lisäks mun enkku sujuu paremmin ku koskaa ja oon vielä oppinut puhumaan jonkun verran ranskaakin. Ennen mä vihasin kielten opiskelua, mutta vaihtovuosi on opettanu mut rakastamaan kielten opiskelua ja kielitaitoa.

an ab am
17 ikävä, mutta mihin?

15 kommenttia:

  1. ihania kuvia ja ihana kirjotus! :) hitsi, että aika on menny nopeesti! vastahan oli talvi, ja aloin seuraamaan tätä blogia ja nyt jo oot tulossa pois sieltä! Ois muuten kiva saaha joku esittelypostaus tms sun vaihtariperheestä, jos se on mahollista :) mua kiinnostais ainaki ihan hulluna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oooooooh aika menee niiin nopsaaa :o
      ai mun määstä ja paasta? tossa pari postausta sitten on ainakin kuva niistä! en tie onko mulla sitte muita kauheen edustavia kuvia meistä :d ja en sillee laske mun hostsisaruksii mun perheeks tääällä kun ne asuu korkeintaan 2 päivää kuukadesta himassa..
      mut mää ja paa on semmosia bout 50v ihanuuksia ja ja ne on ku siamilaiset kaksoset et ne lähtee kaikkialle aina yhessä ja on aina 24/7 yhes et jos toinen lähtee jonnekki ni toinen menee mukaa :) sit nää pitäää tositosihyvää huolta musta (välillätuntuu et jopa liian huolehtivaisia kun aina pitäää hössöttää jos haluu lähtee johkin). puhun tosi paljon mun mään kanssa mut paan kanssa en niin paljoo, me aina vaan hymyillää toisillemme :D
      teen mun postaukset yleens kuvien kautta, että jos saan kuvia ja mulla on aikaan niin voin kertoa enemmän.. (en vieläkää voi tehä mun thairuokapostausta kun eioo ollenkaan kuvamatskuu...)

      Poista
    2. jep niinhän se menee! haha joo sun määstä ja paasta :D voi aw joo näin sen kuvan pari postausta takaperin :3 haha kuulostaa niin söpöltä! joo mullaki mun thaikku "varaäitillä" on aina hössötys päällä ku se on täälä suomessa päin kokkaamassa marjanpoimijoille :---D "ootko syöny onko nälkä mitä kuuluu onko tylsää mitä tehään tuu mukaan jokapaikkaan ettet jää yksin älä seiso istu alas ettei jalat väsy älä mee ulos sateella ettet sairastu" :DDDDDddd juu tee vaan jos saat kuvia :) haha ei se haittaa vaikket voikkaan vielä :) !

      Poista
    3. joo toi kuulostaa hei niiiin tutulta :D

      Poista
  2. Kauhee kun vuosi on mennyt nopeesti. Mä muistan kun sulla oli facebookissa et lähet Thaimaahan ja nyt sä tuut jo pois, iik!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, kohta säkin jo tuut pois ausseista ;) mut on siihen viel hetki aikaa kumminki kuhan ees pääset sinne ensi!
      aika on oikeesti vaan niin kauhee asia :o

      Poista
  3. Voi että!!! Haluun niin kokee ton kaiken! Oisin niin kiitollinen ja ilonen jos mut valittais rotaryks ens haussa! :)
    Osaatko muuten puhua/kuunnella thaita jo niin hyvin että pysyt esim koulun oppitunneilla mukana opetukses ja kavereiden keskusteluis ym? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tsemppiä hakemiseen ja haastatteluun! :) mihinkäs päin haluisit lähtee?
      kavereitten keskusteluissa about 70% riippuu ihan aiheesta. koulussa en nyt opiskele muitten mukana enkä oo pariin kolmeen kuukauteen opiskellu ni en osaa vastata tohon.. mutta esim aamunavauksessa yleensä ymmärrän lähes kaiken ja aina kaiken tärkeen mitä opeilla on sanottavaa (esim tänään ne kerto et pitää raittaa kouluvarusteisiin nimi koska taas oli joku hylänny koulureppunsa kouluun kirjoineen päivineen ja sit ne kerto et semmosen repun arvo sisältöineen on kumminki 1000B et kandee olla tarkkana jaaa blaablaa.. :D koska koko koulula samis reput.)

      Poista
    2. joku aasian maa ois mahtava, tai aussit ja uusi-seelanti :)onneks viä ehtii miettii ekaa vaihtoehtoo. ja tosi hyvin oot kyl sitte oppinu jos suurimman osan ymmärrät. kuitenki vaikee kieli kysees. se ehkä just onki mulla isoin ongelma et uskallanko lähtee thaikkuihin, oon huono kielissä ja nyt ainaski tuntuu etten koskaa vois oppia tota kieltä :D nii vaikeelta se näyttää :)

      Poista
    3. suosittelen ehdotomasti aasiaa ja thaikkuja! :)
      ja älä tosta kielestä stressaa, ei tää thai loppujenlopuks oo niin vaikaa kieli mitä ihmiset luulee, ainoo että pitää opiseklla uus aakkosto, mutta kun sen osaa ni sit alkaaki jo sujua :) ja mä olin ennen tänne tuloa kans ihan surkee kielissä, vihasin aina kileten opiskeluu ja vaiks kuin pänttäsin enkkuu niin silti mun enkun numero parhaimmillaa ollu 8 (joskus ollu 6..) ruotsis ihan sama juttu.
      on sen kannalla että mikään kieli ei sais olla esteenä sille et mihin lähtee vaihtoon! ja suosittelen ehdottomasti ei enkunkielistä maata!! oon oppinu sairaast enkkuu tääl ja sen lisäks ton thainki nyt ja se fiilis kun alotit vaihtovuoden nollakielitaidolla ja nyt oot jo näin pitkällä 8)

      Poista
    4. Hei mul on kans enkku siin seiskan pintaan, aina :/ vaiks kui yrittäisin! Haluisin niin oppii sitäki puhuun hyvin. Mut jos seki kehittyy esim thaimaas ni se kyl vois olla hyvä vaihtoehto :D

      Poista
    5. joo kyl mul ainakin on kehittyny ja varsinkin kun oon rotaryn kautta ja meil on ollu tosi paljon vaihtarileirejä (vissiin ainakin viis yli viikon mittasta leirii ja sit lyhyempii kans) ja siel tulee aina uhuttuu enkkuu!

      Poista
    6. Okei :) muuten, kuuluuko ne rotarynleirit vaihtovuoteen vai maksaako ne? :))

      Poista
    7. osa ollu ilmasia, mutta siis mulla kaikki noi yhteensä laskettuna ollut 1200e. eli tosi halpa siihen nähden paljon ollaan reissattu ja ollaan käyty kaks kertaa laosis ja kerra myanmariski! halpoja koska thaimaa on halpa maa ;)

      Poista
    8. Okke kiitti!! <3

      Poista