NEVERTHELESS THEY ARE HAPPY

Elin mun yhden vaihtarivuoden ellen jopa koko elääni ihanimmista päivistä 11.4.2013. Oltiin tosi pohjosthaimaassa, en muista alueen nimeä, mutta maaseutua ja vuoristoa pääasiassa. Ajettiin aamuvarhain lavatakseilla about tunti yhen vuoren huipulle, missä oli pieni kylä ja koulu. Ohjelmassa oli koulun ja kirkon siivoamista ja mä lapsirakkaana tietysti valitsin koulun siivoomisen. Nelisen tuntia jynssättiin yhtä luokkaa 3 kaverin kanssa sitten ihan niskat hiessä. Sen jälkeen ansaittu lepo ja vesisota lasten kanssa. Lounaaksi vaan banaani koska annettiin parin kaverin kanssa meidän ruoat nälkäsempiin suihin. Voi niitä ilosia ilmeitä kun ne sai pienen palan lihaa, keksejä ja riisiä. Lisäks kerättiin koko porukalta parin tonnin eestä ruokarahaa joka sitten annettiin koulun rehtorille ja p'wee ja p'james osti kaikille pikkusille jätskit. Illalla lähettiin sit vielä läheiselle joelle jossa rakennettiin banaanipuusta, kivistä ja mudasta pato. Tarkotuksena oli auttaa kylän asukkaita saamaan vettä myös kuivana kautena. Täytyy sanoo et se puitten ja kivien rahtaaminen oli ihan tajuttoman raskasta aamupäivän uurastamisen jälkeen, mutta hyvällä yhteishengellä ja ilosella mielellä saatiin sekin pato onnellisesti valmiiks. Loppuun vielä löydettiin semmonen tartzan liaani josta mä ja junwon hypittiin ilosesti jokeen kunnes se katkes mun hypyllä. Sit viel vakio vesisota...
Auttaminen on kyl niin hieno asia ja siit tulee itelki aina nii hyvä mieli. I ♥ Rotary jälleen.

sekal24 sekal17 sekal18 sekal19 sekal20 sekal21 sekal22 sekal23 sekal25 sekal26 sekal16
Miks mun korealaisella kaverilla junwonilla on korpiklaanin musaa ipadissa?
Edit// lisää kuvia

10098_4276701890494_259317615_n 20884_4276685530085_273829519_n 562308_4276694370306_894396608_n 528279_4276695890344_1195198141_n 540507_4276699010422_1348387089_n

14 kommenttia:

  1. Haluisin kysyä että miten hait Rotaryn kautta vaihtoon?:) Ja sitten nuo retket rotaryn kautta, ilmottaako ne retkistä vai pitääkö ite ilmottautua? Kuuluitko Rotaryyn kun hait vaihtoon?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. soittelin alkusyksystä kaarinan rotareille ja sitten kun kuulin et ne ei lähetä ketään vaihtoon ni soittelin turun jollekkin klubille josta sitten sain haastattelukutsun ja menin haastatteuun ja ne valitsi mut. en kuulunu rotaryyn eikä kukaan mun tuttu kuulunu.
      täällä thaimaassa nää retket meni sillai et ekalla orientaatioleirillä (ilmanen) meille kerrottiin kaikki retket ja kokonaishinta ja sit et millon pitää maksaa, ja sit täällä yleens menee niin et kaikkien oletetaan osallistuvan kaikille retkille et ne vaan maksetaan köntissä kaikki. meil oli tosi halpa kun kaikki oli yhteensä 1200e eli siis 3 retkee ja käytiin mm myanmaris ja laosis...

      Poista
  2. vähän tyhmä kysymys, mut miten oot pystyny pyysyy noin vaaleana vaikka oot ollut siellä jo vaikka kuinka kauan? :D :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. XD koska liikun täällä lähes aina niinku paikalliset ettei vahingossakaan mikään paikka pääse ruskettuu.. koh taolla rusketuin oikeest ekaa kertaa kunnol mut seki rusketus on jo melkee hävinny.. et tosiaan biksui en käytä missää ja toppei ja sortseiki vaan just meijän vaihtarileiril, muuten sit pitkis housuis ja t paidois et ei siin pahemmi ruskettuu pääse.

      Poista
  3. heiii sun blogi on mun uus rakkaus ja en kestä kui paljon haluisin lähtee itekki!! äää sun tekstit ja kuvat pakahduttaa mut :)

    VastaaPoista
  4. mietin vaa et eiks kun oot rotaryllä, se tarkottaa et sun vanhemmat asuttaa jotai vaihtarii vastavuorosesti? ja jos niin miten ne suostu? päästettiiks sut helposti noin kauas?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu meillä oli himassa japanilaistyttö 3kk :)kyl se jonkunverran puhumista vaati toi suostuttelu! tosin maavalinnan kanssa ei ollu mitään ongelmia, porukat tietää ettei vaihtareit kumminkaan lähetetä mihinkään liian vaaralliseen paikkaan. :) tsemppiä suostutteluun!

      Poista
    2. okei! ja kiitos kauheesti, tsemppiä mä tarviinki... mua ei meinata päästää koska en oo viel iha parantunu syömishäiriöstä enkä kestä jos mun unelma murskataan;((

      Poista
    3. no voi, mut toivotaan et pääset!! :) mihin maahan haluisit? Mun yks kaveri haki espanijaan pari vuot sit mut se ei päässy just ton syyn takii. toisaalt se lähti sit vuotta myöhemmin kanadaa :)

      Poista
    4. oi ihana kuulla etten oo ainoo :) mä olin aatellu ranskankielistä maata mut nyt oon tajunnu miten paljon ihanammalta kaukasemmat ja vieraammat maat kuulostaa musta oijoiii thaimaa kuulostaa niin multa!! sun blogii ku oon lukenu nii must tuntuu et mus on aika paljon samaa ku sussa :)

      Poista
    5. Oi rakastan ranskan kieltä!! haluisin niin oppii sen kunnolla jos (ja luultavasti kun) jatkan ranskaa ensvuon lukiossa ni haluun sitte hakee upairiks ranskaa myöhemmi! :) Juu kyl mä ainakin aina yritän rohkasta ihmisii lähteen kauemma ja epätavallisempiin maihin ja oudompiin kulttuureihin ja kieliin. Jotenkin tässä kun kulttuuri on niin erilainen niin oppii niin paljon enemmän. :)

      Poista
    6. mmmm! ranska on ihan suva ahdistavaa ku sä et aluks varmaa pystyny kommunikoimaa ku aika rajotetusti? ja alotiksä taekwondon vasta siellä ja miten se kävi? (niin pitkälle menneisyyteen en oo ehtiny lukee haha)
      mut jos mä vaan pääsisin vaihtoon nii tyytyisin varmaa mihin vaa maahan... oon kokeillu jo suostuttelun, itkemisen, syyttelyn, uhkailun ja nyt on kosto vuorossa :D mä en luovuta.

      Poista
    7. haahha hyvä! sitkeest vaan yrittään ja auttaa aika paljon jos ite pystyy maksaa vaihtovuoden tai ainakin osan siit! :) alotin taekwondon täääl jooo! mut meinaan jatkaa suomes et oon jo suostutelu mun siskon alottaa sen sit suomes! :)

      Poista