UINUVA RAUHATON SIELU

Lojun mun junan yksiössä, junaraiteet laulaa mulle ja mun sylissä on mun thaimaa-ajan paras ostos (jonka rakas äiti minulle kustansi). Makoilen kahden peiton alla jotta en kuolis thaimaan junien kylmyyteen. Mietin ylpeenä sitä, miten kinusin  konnarilta toisen peiton thaiksi, miten onnekas mä olen kun mä puhun thaita. Juna keinuu ku laiva ja mä makaan mun rakas kirja kainalossa onnesta pakahtuen. Elämää mitä mä rakastan.Mä oon taas matkassa, liikkeellä, elossa. Oikeestaan mä oon noi kaikki potenssiin kaks. Mä oon ihanassa unessa jossa mä näen hyvää unta. Mulle on ihan sama oonko mä veneessä, lentokoneessa, autossa, junassa, kunhan mä oon liikkeellä. Mun elämän kolme ihanuutta on liikkeessä olo, nukkuminen ja ihmiset jotka saa mut hymyilemään. Nyt mulla on kaikki.


MR NEW YORK & MISS CHINA
Chiang mai reissu meni kivasti. Menomatklla juna oli parituntia myöhässä, (vaikka yhtiö ei ollu edes VR). Ei haitannu yhtään, kuustoistatuntia meni kuitenkin tosi lepposasti kun saatiin hyvät paikatkin. Chiang mai on kaunis kaupunki, mutta siel oli tosiaan aivan liikaa turisteja. Ranskaa kuuli useemminku thaita, eikä vaalea iho eikä edes vaalea tukka saanu päitä kääntyilemään normaailiin thaimaalaiseen thatiin. Mitä mulle jäi reissusta mieleen, tuktuk kyydit äitin kanssa, armoton shoppaus ja vielä armottomampi rahanmeno (tosin ei mun kukkarosta :p ), hemmotteluparatiisi ja pitsan maku.  Mitä mulle jäi käteen reissusta on kasa vaatteita, kasvomönjiä mun kamalan huonoon kuntoon menneeseen naamaan, ihania muistoja ja kaikkea vastaavaa. Ainiin ja mun thaimaa ajan paras ostos, kirja nimeltä Thai reference grammar. Totat tiiliskivirakkautta ei saa musta enää erotettua edes öisin, se on mulle kaikkea kevyestä iltalukemisesta täydelliseen tietolähteeseen. Kiitos äiti kun ostit sen mulle! 
Päivät vaan kuluu ja ylihuomenna on jo keskiviikko joka tarkottaa aamuheräämistä ja heippojen sanomista taas kerran kolmekskuukaudeks.

cm5 cm1 cm cm0 cm2 cm3 cm4 cm9 cm6

6 kommenttia:

  1. Aivan ihana postaus! C: varsinkin toi ensimmäinen kappale sai melkein kylmät väreet kulkemaan mun selkää, oon vaan niin kateellinen tästä sun vuodesta! Vaikka ei tosiaan tunneta mistään tms. niin jotenkin mulle tulee kauheen hyvä mieli kun luen et oot onnellinen :o. Jotenki tuntuu sille et saan pienen siivun vaihtarielämää tänne suomen lumikasojen keskelle..

    Fiilistele nainen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos <3 rakastan saada tämmösiä kommentteja. tulee sellanen fiilis et tästä on ees jotain iloa jollekkin! :) Älä oo kateellinen, lähe ite vaihtoon ja tee muut kateellisiks! :) ps. suosittelen thaimaata!

      Poista
  2. Kuulostaa niin tutulta tuo yöjunassa paleminen, miten ne voikaan olla niin jääkaappeja. Eikös sua vaivaa yhtää koti-ikävä, kun olet ollut niin kauan matkassa ja vielä yksin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, en tajua miten kuumuuteen tottuneet thaimaalaiset kestää niissä sen 14 tuntia! eipä muo juurikaan, oikeestaan suomea ei ole yhtään ikävä, muutamia ihmisiä välillä kaipaien, mutta siihen se jää sitte.

      Poista
  3. Sulla on aina niin ihania nämä postaukset! Kaveri näytti tän sun blogin mulle vkloppuna ja luin melkeen heti koko blogin läpi :) Nauti siellä ♥ Itelläki ois suurin haave päästä joskus Thaimaahan :)

    VastaaPoista
  4. kiitos paljonpaljon! :)) pidän sulle peukkuja, tää on niin ihana maa, toivoisin vaan et useempi suomalainen tajuis sen! :)

    VastaaPoista