mun maailma on väärinpäin, koska alamäen pitäis aina olla nopeempi

lisää kuvia NE-Laos reissulta.
Huomatka meidän piirin rotaryjuliste, tyypit siinä rikkoo kaikkia 4D:tä (no drinking, driveng, drugs, dating).
Lyhyt selostus reissusta: Alkuun kierrettiin Bkk, sitte junalla Laosin rajalle, viisumiongelmien kanssa puolpäivää sielä, Hengailua laosissa, takas Thaimaahan, paljon bussimatkoja. 9km kipuaminen vuorelle, pyöräilyä vuorella, paljon vesiputouksia, jäätävän kylmiä öitä, takas alas 16 hengen vaihtariporukan ja 40kg roskien kanssa! Alastulo oli kyl ihan sika kivuliasta kipeitten jalkojen ja varpaitten kanssa. 5tähden hotellille, UV partyt, fiilistelyä, täydellisiä tunteja, tanssimista thaimaalaisten supertähtien kanssa konsertissa 200 000 ihmisen edessä. Täydellisen kamala loppu yölle, vielä kamalampi aamupäivä, liian monta itkusta naamaa, lohduttelua, telttailua again, jäätelöntekoa ja monta tuntia bussissa ja takas Bkk.
Ja jälleen kipeenä.. pieni ylläripylläri taas et mä kipeenä...

boobobo bologg bobobob bloug bloooooo blogiingg blogiin bloggrr bloggii bloggg blogg bbobo bbllllog bloo blogiinn

17 kommenttia:

  1. ai mikä kamala loppu? :( mitä tapahtui?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yli puolet meistä 15 vaihtarista jäi kiinni juomisesta, muutamat tupakoinnista, yks meinas jäädä auton alle ku oli nii huonos jamassa jaaaa mitäs muuta, muutenki osa käyttäyty nii huonosti jaa meijjän rotarystaff oli ihan sairaan vihasia jaa 2 ehkä joutuu lähtee himaan jaajaajaa. kauheen huono olo mun kavereitten puolesta, ku yks niist jotka joi oli mun paras kaveri tääl jaa se oli ihan sairaan huonol mielel..

      Poista
  2. Kurjaa että kävi noin huonosti :( ja että tulit taas kipeeks! Ihania maisemia tuolla :) Millane kamera sulla on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeps.. :/
      mulla on tällähetkellä samsungin puolijärkkäri, oisko joku 3 vuotta vanha ja semonen järkkärin kokonen digikamera, se tosin ei oo oikeen yhteistyöhalunen enään ni tilasin sitte uuden canonin eos 600D:n jonka äiti tuo mukanaan suomesta ens kuussa!!

      Poista
  3. Hui apua :o kai sä oot käyttäytyny hyvin ja ootko viihtyny? :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah tietty! ;)
      ja joooo tää on niin paras mesta, en haluu tulla sinne siperiaan enää ikinä takas! :)

      Poista
    2. Hihi no hyvä et oot viihtyny! :3 ja ainiin, meijän äitikin lukee tätä sun blogia :D

      Poista
    3. pelottvaa! ensin kuulin et mun kaverin isä lukee mun logia ja nyt sun äitiki viel! :D

      Poista
  4. Hei pakko sanoo että oon ihan rakastunut sun blogiin! Olin ite just kolme kuukautta Thaimaassa opettamassa englantia ala-asteella. Lueskelin sielläkin sun blogia kun oli kiva vertailla millasia kokemuksia sulla on Thaimaasta. itekin yritin bloggaa mutta ei siitä oikeen mitään tullu: http://hillathaimaassa.blogspot.fi/
    Tykkään tosi paljon siitä miten kirjotat, tosi kiinnostavaa. Pidä tosi hauska vuos! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitoskiitoskiitos kiitos! tämmösiä kommentteja on aina ihana saada! :)
      viihdyitkö hyvin opettamassa tääällä? ja missäpäin thaimaata olit?

      Poista
    2. Joo viihdyin kyllä hyvin ja tykkään yhä enemmän thaimaasta :) olin Phetchabunin provinssissa Nong Phain pikkukylässä jotain ehkä 300 kilsaa bangkokista ylöspäin. Oli kyllä silleen vähän erilaista kun en ollu minkään järjestön kautta. Aika haastavaa ku pitäs opettaa thaikkutyyliin spontaanisti ilman ennakkovarotusta jotain kiljuville ekaluokkalaisille jotka ei ymmärrä yhtään enkkua ;) Välillä kyllä pikkasen kateellisena kattelen noita kaikkii kivoi reissui ym. mitä sulla on ollu ;D ja mun kolme kuukautta on ihan liian vähän, just oppii tavoille ja sit lähtee pois.

      Poista
    3. no joo uskon tosiaan! oliko sulla mitään lomaa että oisit saanu kierrellä tai muuta vastaavaa?
      ja joo, opiskelen M5:lla, vastaa siis suomen lukio kakkosta ja nääkää ei puhu enkkuu juurikaa et voin vaa kuvitella noi ekaluokkalaiset! :D

      Poista
    4. No olihan mulla lomaa ku kukaan ei kertonu ettei lokakuus oo kouluu ;) Mut ei sieltä oikeen yksin voinu lähtee ku oli niin kaukana kaikesta. Mutta kyllä mä kävin yksillä vuorilla niiden kanssa ja näin :)
      Joo ei ne kyllä oikeen enkkua puhu ;) Varmaan opit pian niin paljon thaita että keskustelut alkaa sujuu hyvin :)

      Poista
  5. Pakko kysyy ku oon tätä pitkään miettiny et mitä jos jää vaihdon aikana kiinni seurustelusta? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. meillähän on tääl jo muutamat parit muododtunu ja just toi mun paras vaihtarikaveri seurusteli yhen toisen meijän piirin vaihtarin kanssa, ja rotary just sano et jos se ei pistä sitä poikki nii se lähtee himaan (ku se tosiaan oli jo jääny kiinni juomisestakin).

      mut se siis riippuu ihan kohdemaasta, täälä tarkempaa ku jossain usassa, johtuu varmaan kulttuurista. :)

      Poista
  6. Nyt on kyl pakko kysyy et miks toi seurustelu on kielletty? Ja onks se vaa vaihtareiden välillä vai koskeeks se paikallistenki kans seurusteluu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä oikeestaa tiiä! mut siis se on ihan kokonaan kielletty, rotary valvoo meijän vaihtareitten välistä, ja sit esim mun hostmom on mullle sanonu et se ei hyväksy jos mä rupeen jonkun thaikkupojan kaa seurustelee tääl.

      Poista