silkasta valittamisen ilosta

Mul on jonkinnäkönen neljänkuukauden masennuskausi. Tosiaan joo, ens viikolla tulee neljä kuukautta täyteen. Tavallaan tuntuu että vasta tulin, mutta tavallaan tuntuu että oisin asunut täällä jo vuosia. Enkä kyllä todellakaan oo valmis vielä palaanmaan kuuden kuukauden päästä kotiin. Vuosi on niin kamalan lyhyt aika loppujenlopuks, ei tässä ehdi kunnolla  oikeesti tehdä mitään. Tuntuu että on vielä niin paljon opitavaa, koettavaa ja tehtävää. Välillä mun ajatukset palaa suomeen, mutta ei mitenkään sillälailla että "nyt mulla on ikävä äitiä"- tyyppisesti, vaan se tulee silleen hassusti muistojen kautta. Saatan ajatella tääl ihan jottai muit asioi ja sit vaan tulee yhtäkkii joku muisto mielee mis vaiks koristellaan joulukuusta ja sit tulee tavallaan sitä juttuu ikävä. Tai en mä osaa selittää. Mutta siis eipä hirveesti oo ikävä suomeen, mutta joitan juttuja on. Joulu on varsinkin yks niistä. Puhuin just yhen vaihtarisiskon kanssa että ärsyttävää kun näillä on kaikki paikat täynnä jouluvaloja ja ostoskeskuksissa on joulukuusia ja kaupassa myydään suklaakalentereita (!!!) ja joulukoreja, mut silti nää ei vietä joulua! Ihan niinku normaali joulu josta ois otettu se kohokohta eli jouluaatto pois. Karua. Mut onneks, kiitos Rotaryn mä en mene jouluaattona kouluun, vaan meijän NE trip on aikastettu niin että hengaan joko junassa tai Bkk muitten vaihtareitten kanssa sillon!
Toinen asia mikä häiritsee, on se et oon huomannu et ärsyynnyn nykyää ihan sairaa helposti ja oon muutenki tosi kiree koko ajan. Muo ärsyttää jos kun kaverit pulisee aamunavauksessa vaik pitäis olla hiljaa, tai jos potkut ei mee hyvin taekwondossa, tai hostsisko on vallannu mun datailupaikan alakerrassa. Siis kaikki ihan tyhmii pikkuasioita mist en normaalisti ois todellakaa ärsyyntyny. Tällee nyt ollu joku viikon, toivottavasti pääsen eroon tästä koska ärsyyntyminen on ärsyttävää! En tiiä johtuuko se siit et oon lähiaikoina ollu aivan liian kiireinen, nukkunu liian vähän, ja kaipaan oikeesti jouluhössötystä ihan sairaasti. Esim viime perjantaina oli ranskankoe, mistä opettaja päätti kertoa keskiviikkona. Keskiviikko oli siis Loi krathong day ja kaikki meni Photharamin joelle viettämään sitä koulun jälkeen ja tuli kotiin siin 11 maissa. Torstaina sitten kun oli ainoa mahollisuus lukea siihen kokeeseen niin kotona viideltä ja lähes suoraa taekwondoon. noh kyl mä sit iltaysiltä pääsin alottaa lukee kokeeseen ja jaksoin joku parituntia kunnes viiden aamuherätys (tietty just sille päivälle osu rotary buddhaseremoniavalokuvasessioaamu.) alko painaa ja menin nukkumaan. Olin ihan paineis ennen koetta kun tuntu et en osaa mitään, mut se koe oli siis niiin helppo. sanasto-osiossa sanat oli annettu valmiiks ja ne piti vaan yhdistää oikeeseen selitykseen, kieliopissa oli annettu esimerkkejä eli kaikki kohdat vaan samalla lailla. Sain kirkkaasti luokan parhaan (18,5/20). Nää ei vissiin tääl harrasta oikeen kokeisiin lukemist?
Mul on nyt kans semmonen kausi et ei huvittais yhtään mennä kouluun. inhoon sitä et tarvii herätä ihan liian aikasin aina, en jaksais istuu joillain tunneilla kun en tajuu mitään ja joudun (varsinki viimeaikoina oon joutunu) vaan istumaan tyhjänpanttina lähes kaikilla tunneilla. Rehellisesti sanottuna mulla on ehkä niistä koulupäivän kaheksasta tunnista 2-4 jotain mihin pystyn keskittyy ja ymmärrän. Muuten vaan yritän nukkua karmeessa metelissä tai vaan istun. Ja se on ihan älyttömän puuduttavaa et jokapäivä kotona vast siin puol viiden aikaa (haluun auriksen aamureeni+10-14:30 päivät tänne.)
Valittamiset sikseen, muilta osin oon happyhappyhappy! (ja seuraavan kerran kouluun tiistaina!!) Huomenna isänpäivä ja torstaina-sunnuntaina D3330 conference! maanantai vaan vapaata oujeah!
Pakollinen koulupukunaamakuva mun studentportfolion kanteen! Ja mun hiukset on kasvanu varsinki ku vertaa toho viimekevään sivupalkkikuvaan!! Ps. kertokaa mielipiteenne uudesta vain hiukan muuttuneesta ulkoasusta, risut&ruusut, kiitos!

SAM_0911mm

6 kommenttia:

  1. Tää on ihan kiva ulkoasu (en suostu myöntämään, etten muista miten se edellinen erosi tästä :D), mutta toi teksti venyy ehkä vähän liian pitkäksi sivusuunnassa. On tää siis ihan kiva näinkin, mutta mun silmää miellyttäis ehkä enemmän jos fontti ois vähän isompaa, tai teksti ois vähän kapeammalla alueella tai sitten heittäisit uuden kappaleen yhden entterin sijaan kahdella alaspäin.

    Toivottavasti ärsyyntymiskausi menee ohi piakkoin, koska ei ole varmaan kovinkaan mukavaa jos on pinna koko ajan kireällä...

    ...Onko siellä muuten sitten mitään joulu/talvilomaa? :O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu kuvat ja tekstikenttä on leveempiä/isompia. Voisin kylläharkita tota fontin isontomista, kun siitä on jotkut aiemminkin huomautelleet. ja toi kappalejakojuttu sama homma.
      näil on uutena suotena 3 päivän loma, siinä kaikki. mulla onneks tulee vähän vajaa pariviikkoa lomaa rotarymatkan takia :)

      Poista
  2. Öö jäin vähän koukkuun ja luin koko blogn parilla istumalla :D Sun elämä tuntuu olevan niin erillaista vaikka asutaan samassa maassa! :) jos muuten oot BKK jouluaattona suositelen käymään "Sports Academy" nimisessä sporttibaarissa. Sen omistaa suomalainen ja sieltä saa Suomi jouluruokaa aattona! ;) sen löytää asokin bts aseman läheltä, kannattaa googlettaa tarkempi osote!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah :D juu siellä ollaan mut harmiksi oon muitten vaihtareitten ja rotaryporukoiden kanssa että tuskin pääsee kauheen vapaasti liikuskelemaan. Ah kun tekis mieli lanttulaatikkoa. :(

      Poista
  3. Makin oon tassa tajunnu etta aika menee ihan kasittamatonta vauhtia kun ihan kohta on vaihtovuodesta jo puolet ohi. Tuntuu etten oo saanu viela tehtya paljon mitaan ja aika loppuu kesken.. Eli samoilla linjoilla taalla oon. mut toisaalta taas kun ajattelee nii on kuus kuukautta myos tosi pitka aika :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, se on ihan kauheeta! alkuun se vuosi tuntu tosi pitkältä, mut tääl s menee kyl nii nopsaa :o

      Poista