kasaan murheet huomiseen, mutta onneks mä elän aina vaan tätä päivää.

En oikeen tiedä mistä kirjottaisin, taas on menny yks viikko tekemättä yhtään mitään. Ihan harmittaa et "hukkaan" aikaa tällee, mut minkäs sille voi et on kokoajan kipeä. Onneks flunssa nyt jo lähes päihitetty.

Makailen tässä mun huoneen lattialla ja kuuntelen ku meidän maapurissa soitetaan musaa kovalla ja meidän vahtikoirat haukkuu ja ulvoo. Haaveilen Tylypahkasta ja odotan sitä hetkee ku pääsen Bkk hostsiskon kanssa kattomaan Hobitteja.
Sain eilen kotoa joululahjapaketin ja vähän herkkuja. Söin molemmat salmiakkipussit jo eilen ja nyt mietin et miten mä kestän seuraavan paketin saapumiseen asti ilman salmiakkia. Paketin mukana tuli myös parin mantsankurssin kirjat, elikkäs nyt sitten vihdoin saan opiskella ihan kunnolla taas. Tässä kahen päivän aikana oon jo tennyt 5/23 esseistä mitä mun tarvii tehdä GE 2 kurssia varten.

Hyi ylihuomenna pitää jo mennä takas kouluun. Inhoan herätä seiskalta, inhoan että koulussa tarvii istua joka ikinen päivä neljään asti. Inhoan että en ymmärrä puoliakaan ja pitkästyn lähes joka aineessa. Inhoan että meidän koulurakennukset on 6 kerroksisia ja mun tarvii 55 minuutin välein ravata portaat alas ja toisen rakennuksen portaat ylös. Inhoon olla huomion keskipiste kaikkialla. Inhoon sitä et en voi hetkeäkään olla yksin koko koulupäivän aikana. 
Inhoon että mun unirytmi on tän parinviikon lomailun takia jotain ihan kamalaa, yhdeltätoista herätyskellon herättämänä sängystä nouseminen on jotain ihan tuskaa.
Suomessa mulla oli kaks asiaa minkä takia rakastin koulua; kaverit ja opiskelu. Täällä mulla ei oo tota opiskeluiloa, tosin kaverit on, mutta välillä nekin käy mun hermoille.
Okei ei se koulu täällä ihan noin kamalaa oo.

Tähän loppuun viellä ilosempia asioita; mun thai sujuu nyt jo niin paljon paremmin. Rakastan sitä et pystyn ymmärtämään keskusteluja! Siit tulee niin hyvälle mielelle. Sanavarasto on tosiaan kasvanut siihen pisteeseen, että peruskeskustelut ymmärrän. Puhumisessa oon vielä tosi ujo, mutta kai sekin tästä pikkuhiljaa!


SAM_0949 SAM_0954 TPhoto_00063

6 kommenttia:

  1. Voi kun sun hiukset näyttää pitkiltä tuossa kuvassa verrattuna siihen mitä oli jossain blogin alkuajan kuvissa vaikkapa :-) Oli mahtava löytö tää sun blogis aikoinaan, koska nykyään katon pari kertaa päivässä, että joko ois tullu uus postaus, tää on niin mielenkiintoinen!

    Koita pärjäillä ajoittaisista vaikeuksista huolimatta, ja hyvää joulun aikaa :-)

    VastaaPoista
  2. Joooo ne on kasvanu ihan sairaasti!! voitko uskoo et leikkasin viimisen kerran lyhyen poikatukan about 1,5 vuotta sitte!
    ihana kuulla positiivista kommenttia! :)
    kiitos paljon ja samoin! :)

    VastaaPoista
  3. Uskon kyllä tuon, kun ei ymmärrä puoliakaan keskustelusta. Mutta sitten jälkeenpäin varmasti pidät tätä aikaa yhtenä rikkautena. On hienoa, että ymmärrät jo thaita, se on niiiiiin vaikea kieli :)
    Mekin ollaan täällä Pattayn seudulla 6.1 asti ja sitten siirrymme Kambodzan puolelle. En muista pistinkö blogiini linkin sinulle... mutta tässä se nyt kuitenkin on.
    http://irtiarjesta.blogspot.fi

    Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo kyllä mä oikeesti nyt jo ajattelen sillee et tää on niin hieno one-in-the-life-time kokemus et tarvii oikeesti ottaa kaikki irti!
      Jep, mäkin käväsin tässä joku aika sitten tuolla pattayalla, tosin ei taidettu törmäillä :)
      ui tuo kambodja kuulostaa tosi mielenkiintoselta, muistakaa päivitellä sieltä kans ahkerasti blogiin, haluun tietää millasta siellä on! :)

      kiitos samoin!

      Poista
  4. Siis pitääkö sun kirjoittaa yhdestä mantsankurssista 23 esseetä???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tehtäviä on yhteensä 23, niistä 18 on esseitä ja viis tehtävää mis on jokaisessa joku 10 sananselitystä. :) ei haittaa yhtään rakastan esseitä! :)

      Poista