mä pelkään aina vääriä asioita

mul menee pää sekasin ku yritän ees miettii et mimmosen postauksen tekisin phuket tripistä. tosiaan kuvia on reilu 2000 ja siihen viel pääl fbstä muilta kopioidut. toinen ongelma mikä hankaloittaa tätä on se et en ees muista mitä kaikkee tehtiin sen viikon aikana ja olin vähän laiska kirjottelemaan päiväkirjaa joten siitäkään ei oo apua. mut täs ois nyt jonkunmoista postausta ja videoitakin tuli otettua senverran paljon että niistäkin saan kai jotain kasaan myöhemmin.

KESKIVIIKKO
-kahdentoista tunnin bussimatka bangkokista phukettiin, täyttä tuskaa koko yö istuma-asennossa.
-kolmen tunnin luento vegetable festareista, en kuunnellu joten en tiedä yhtään mistä puhuttiin.
-phuket hostperheen kämpällä crystlen kanssa vietettiin aikaa uima-altaalla ja kaikkea muuta kivaa hostien kanssa.

TORSTAI
-aamulla aikaseen herätys ja laivalle vaihtareitten ja muutamaan rotaryn kanssa.
-melomaan hienoon luolastoon.
-james-bond islandille.
-hypittiin uimaan meidän veneestä miljoonatuhatsatakertaa ja heitettiin yks oppaista veteen.
-isolle tyhjälle biitsille.
-viiskymppist aurinkorasvaa ja en palanu! mut naama vähän kärys rasvaamisest huolimatta mut vaan ihan tosi vähän.

PERJANTAI
-liian aikanen herätys jälleen ja tälläkertaa isolle laivalle missä oli muitakin turisteja.
-lähes 3 tunnin laivamatka ja naama kärähti hiukan lisää.
-viimein koh Phi Phillä uimaan, biitsille, shoppaamaan.
-sit pulitin 1200B et pääsin semmoseen et veneen peräs lennetään purjeen avulla. ja oli kyl sen arvonen kokemus.
-pienempään botskiin ja snorklailemaan koralleille. olis ollu hauskempaa ilman 50 lähes uimataidotonta turistia jotka ruuhautti paikan pelastusrenkaineen.
-takas isommalle veneelle ja 3 tuntia pyyhkeen alla auringolta piilossa ja viimein takas phuketissa.
-phukethostien kanssa ruokaa nasuun ja suuntana crystlen kanssa simon star show.
-illalla viel kiertelemään phukettia ja phukethostit vei mut ja crystlen semmoselle vuorelle mistä näkyy koko phuket.

LAUANTAI
-aamulla joku 5 tuntia valkosiin pukeutuneina katottiin veggie festareita ja sitä miten miehet oli lävistäny kasvojaan erilaisilla esineillä, verta oli kaikkialla, ilotulitteilla ja semmosilla paukkuvilla jutuilla heitettiin ihmisiä kulkueessa. ei ollu ihan mun juttu.
-ruokaa naamaan ja bussilla vaihtareitten kanssa johonki kuuluisaan temppeliin.
-illalla viellä phuket fantasea show jossa esiinty norsuja, tiikeri ja kaikkea muuta kivaa.

SUNNUNTAI
-aamulla herätys vielä aikasemmin ja 8tunnin bussimatka Nakhonsitammarat provinssiin.
-siellä suoraan mettän keskelle leiriin.
-laskemaan koskia kanooteilla. oli niiiin hieno kokemus.
-paluumatkalla auto hajos ja käveltiin joku kilsa kivikkoista tietä ilman kenkiä.
-mul ei oo mitään muistikuvaa lähettiiks me illalla vielä johohnki.
-pelleiltiin joessa.
-pelleiltiin nuotion ympärillä.
-kauheet määrät draamaa koko ilta. onneks mä oon kaiken ulkopuolella.
-kyllästyin draamaan ja menin hengaamaan kahden p'boyn (meidän opas ja rotary staff) ja toisen oppaan kanssa. sain kuulla maailman ihanimman uutisen.
-olin ekstra happy ja opas p'boy lainas mulle semmosta hienoa riippumattojuttua ja makuupussia kun halusin mielummin nukkua siinä kuin teltassa. lopputulos oli et kaikki muutkin halus nukkua semmosessa...
-join liian monta kuppia kahvia ja olin ylienerginen koko illan.
-menin ajoissa nukkumaan vaikka ei ees nukuttanu.

MAANANTAI
-herättiin viiden aikoihin ja lähettiin kattomaan auringon nousua.
-matkalla meijjän kaks minibussia onnistu törmäämään keskenään ja niihin molempiin tuli kivat jäljet..
-lähettiin kävelemään luolastoon maan alle jossa oli vyötäröön asti vettä.
-käytiin maanalasella vesiputouksella joka oli aikast cool.
-takasin lava-auton lavalle istumaan ja ajettiin metsän reunalle. siitä sitten 4 km suuntaanasa kattomaan jättikokosta vesiputousta! ja uimaan sen alle/taakse.
-sitte sama 4km takasin opas p'boyn, hunterin ja sallyn kanssa jutellen.
-mä hunter ja sally käveltiin koko 8km metässä ilman kenkiä. yks pieni piikki kantapäässä ja hetkellinen tuska ku astuin muurahaisväylällä ja about 50 muurahaista puree mun jalkaa. (tä oli myös kengällisten ongelma). muuten ei mitään ja ihan sairaan kivaa oli olla ilman kenkiä!
-opas p'boy ja sen vaimo anto mulle lahjaks yhden semmosen mukkumis riippumaton ja meinas ihan tulla tippa linssii ku ne oli nii ystävällisii.
-takas leirille, pikanen pakkaus ja minibusseilla kohti juna-asemaa. myöhästyttiin ekasta asemasta ni ajettiin sit autolla seuraavalle ja hypättiin siel kyytiin (tääl junat huomattavasti hitaampia ku autot)
-kaikki oli ihan kuolleita junassa ni mentiin tosi aikasin vaan nukkumaan.

TIISTAI
-aamulla 7 takas nakhonphatomissa ja kysyin lupa lähtee camping huterin ja sallyn kanssa ja hostmom sano et joo, mut sit soitettiin p'boylle ja koko homma peruttu koska kunnon kaatosade/myrsky luvattu.

parista vimpasta päivästä ei oikee oo kuvi ku en omisa vedenpitävää kameraa.

tässä nyt muutama kuva niistä 2000.
mutta siis joo se juttu mihin mun piti lähteä ni oli semmonen viidakkoseikkailuvaellus oppaan kanssa. aluks pelkäsin että hostmom ei anna lupaa mutta sit sain luvan ja soitettiin p'boylle ni saatiin tietää et retki peruttu sateen takia.
se ois ollu 4 päivää ja 3 yötä Nakhonsitammaratissa (just siellä mistä tulin eilen kotiin) ja oisin lähteny sinne tänään junalla takasin. oltais siis lähetty viidakkoon ilman telttoja, nukuttu niissä riippumattojutuissa, metsästetty oma ruoka, juotu bambuista ja raivattu oma tie viidakossa veitsellä. ei ei siis vessoja, suihkuja, telttoja tai mitään. olisin niin paljon halunnu lähtee.
mut p'boy sano et se lupaa kertoo jos meille (mul hunteril ja sallylle) tulee viel toinen mahdollisuus.
joten en tiä oisko tässä nyt surullinen vai ilonen.

1. Kiva postaus ja myönnetään että oon kyllä pikkasen kateellinenkin! :-) Toivottavasti saat vielä uuden mahdollisuuden tuollaiselle viidakkoretkelle! Haluaisitko vähän avata minkälaista draamaa teillä oli siellä, olisi hauska kuulla sellaisestakin? Kukaan ei kuitenkaan tiedä kenestä ihmisistä on kyse :-)

1. kiitos :) hhhaah ja joo se draama... meit on täällä 15 vaihtaria ja meistä 6 on osallisena tähän draamaan :D
      voin tehä sulle lyhyen selvityksen.
      P1:sellä on tyttöystävä kotimaassa odottamassa. T1 rakastaa P1. P2 rakastaa T1 ja T2. T3 rakastaa P2. T2 pitää (huom vai pitää) P2 mutta on huono ilmasemaan selvästi että vaan pitää eikä rakasta p2. P3 rakastaa T2 ja antaa tälle kokoajan kaikkia lahjoja. T2 ei tykkää eikä edes pidä p3 mutta on jälleen huono ilmasemaan selvästi sen.
      eli siis p2 ja t1 menee jutteee ja seurauksena molemmat tulee surullisina takasin.
      sit p1 ja t1 menee juttemaan ja molemmat tulee itkeneinä takas.
      sit p2 ja t2 hengailee kokoillan kahestaan ja t3 sydän on murtunut. P3 on tosi vihanen ja mustasukkanen p2:selle ja ottaa asian liiallisesti. sit p3 näkee kun t2 ja p2 pussaa ja on viel vihasempi eikä enää pysty ees kattomaan t2 päin... jah sit p2 ja t2 nukkuu samassa teltassa yönsä. myöhemmin kysyiin sitte t2 et rakastaako se p2:sta ni se sano et ei rakasta, mut et p2 on kertonu et se rakastaa t2:sta.
      eli siis luvassa vielä lisää murtuneita sydämmiä...
      onneks meillä on täällä noitten kuuden lisäksi yks toimivapari jotka on molemmat ihania ni ei tarvii kokoajan hengata jonkun mieltäänpurkavan kanssa.
      toivotavasti selvensi jotain vaik en viitteny nimiä käyttääkkään :)

2. Voi eikä, oon iha masiksissa sun puolesta ton peruuntumisen takia :( ois ollu iha älyttömä upee kokemus! Ja jotenki tuntuu siltä, että vaikka thaikieli on vaikeeta, koulupäivät rankkoja ja vapaa-ajan mahdollisuudet on aika olemattomat etenki uloslähtemisen suhtee ni noi Rotaryaktiviteetit kyl kuittaa kaiken negatiivisen mennen tulle! Kuulostaa iha älyttömän ainutlaatuselta ja ikimuistoselta ja luin tätä ihan kateellisena :) Ehkä vielä joku päivä itekki pääsen kokemaan Thaimaan!

1. jooo, oon kuullu varsinki viimevuodenvaihtareiltareilta ketkä oli tääl piirissä 3330 et kaikki on huonosti ja ne vihaa rotaryy yms.. itellä ei oo d3330 rotareista mitään pahaa sanottavaa. järjestävät meille paljon ohjelmaa ja lisäks vielä mahdollisuuksia tommosiin rotary ulkopuolisiin juttuihin (se viidakkojuttu) ett oon kyl ollu 101% tyytyväinen. ja mietin kans et miks kukaan ei halua tulla thaimaaseen vaihtoon (esim meistä viidestätoista vissiin 3 oli thaimaa kolmen ekan vaihtoedhon joukossa, muilla se oli joku 5 vaihtoehto tai ei listalla ollenkaan.) tää on ihan paras maa ja rotary toimii niin hyvin. :)

3. Moi :)! Oon toi joka kyseli draamasta, ja täytyy sanoa että aikamoiselta kyllä kuulostaa :D Ei kyllä meinannut pysyä mukana.. Varo vaan ettet itsekin sotkedu mukaan ;D Löysin sun blogin ihan sattumalta, ja täytyy sanoa että onneks löysin! Oon ite kiinnostunut Thaimaasta, ja uskon että sulla on ihan mahtava kokemus siellä :) Oon ollu kahdesti lomalla siellä päin, mut vain niin turistikohteissa, että niinkun olet itsekkin tainut mainita, en usko että ollaan koettu Thaimaa ihan samallatavalla! Täytyy kuitenkin sanoa, että Thaimaa on kyllä upea maa ja kaipaan jo nyt sinne taas lomalle. Ehkä myöhemmin pidemmäksekin aikaa. Tsemppiä kielen oppimiseen ja odottelen innolla kun taas kirjottelet :)

1. heh joo on toi kyllä aikamoista. ja sit vielä puolet meiistä jotka ei kuulu daarmaan ni ei osaa muusta kuin siitä puhuakkaan :D siks oli pakko välillä hakeutuu normaaliin seuraan ja mennä juttelemaan oppaille ja rotarystaffille.
      kiva et tykkkäät! :) aina niin ihana kuulla positiivista palautetta :)

toivon tosiaan et pääset tänne joskus pitemmäks aikaa. mul on tullu joku kauhee hinku kertoo ihmisil kui ihana maa tää on ku oon ite niin rakastunu thaimaahan :)

kiitos! :)

4. Moi, luin rotareiden nettisivuilta että vuosivaihtoon menevä "majoittaa" tai siis etsii hostperheen kohdemaasta tulevalle vaihtarille, miten järjestit ite tän asian, onko sieltä tulossa/ tullut joku? :)

1. juu niinhän se menee, jotkut klubit vaatii lähtevää vaihtaria ettimään tulevalle vaihtarille 3 perhettä mutta yleensä yks riittää. joskus ees yhtä ei tarvii hommata.
      meillä on just tällähetkellä kotona japanilaistyttö mun tilalla. lisäks etin sille yhen toisen perheen lähiseudulta! :)

5. Hei!

Blogistasi tehty esittely on valmis ja löydettävissä täältä! Suosittelen tarkistamaan esittelyn vielä virheiden ja täydennysten varalta. Ihanaa syksyä!