haluun et tää erä päättyy tasapeliin, tarviin jatkoaikaa

En kestä tätä kiireen määrää. Nytkin annan itelle tasan 4 min aikaa kirjottaa tätä postausta, sit on pakko mennä nukkumaan ettei huomenna käy yhtä nolosti ku tänään enkun tunnilla. Mun jokapäiväinen pääpulpetissa lepo vaihtu päivätorkkuihin... Sen jälkeen kyllä pihin silmät unisina loistavav esitelmän suomen koulusysteemistä oppilaille enkuksi.

Muttajoo uus lukukausi alko eilen ja kiirettä pitää. Koulua on jälleen joka päivä kaheksasta neljään (hyi seiskan aamuherätys) ja koska P'nun on yheksänä kymmenestä päivästä muo kotiin hakiessa myöhässä niin oon kotona aina puol viiden jälkeen. Siinä sit ehin käydä jääkaapilla nopee hakemassa pari palaa suklaata (minkä suklaata vihaava hostmom osti varta vasten mulle ilman et olin ees ehdottanu) ja uus pullovesi, sit koulupuku vaihtuu valkoseen ja juoksujakaa viideks taekwondosalille. kasin ja puol ysin välissä väsyneenä kotiin, joko kokaanan dinnerin ite tai hostit on ostanu mulle jotain jos ne on ollu työmatkalla. Puol kympiltä suihkunraikkaana ehin yleensä ekaa kertaa ajatella sanoja tietokone ja läksyt.

Hostperheen ja rotaryn kanssa menee tosi hyvin (oon varmaan ainoo lähiseudun YE kenellä ei oo mitää riitoja/ongelmia perheen/rotaryn kanssa.) Hostmom jopa sai mut liikuttumaan eilen kun juttelin sen kanssa taekwondon jälkeen. Se kerto kaikkea mitä ongelmia muilla on (rotary tietää kaiken ja kun yks rotari täällä tietään niin kaikki rotarit tietää) ja sit ku oltiin juteltu erinäisistä typeryyksistä niin se sano jotain et "Im so lucky i got you Vaula. You are good girl" tulin kyl nii onnelliseks tosta.

Ette saa kuvia vaikka mulla niitä ois taekwondopartyista, koska muo oikeesti väsyttää. Hmm ja tän tekstin kirjottamiseenki kuluuntui yli kymmenen minuuttia, se siitä neljästä minuutista.

2 kommenttia:

  1. Hei tsemppiä koita pärjäillä. Tällästä tää arki täällä Aasiassa on. Täällä Japanissa kans koulupäivä on sinne seitsemään yleensä, kun siis harrastukset löytyy koulusta. Ja harrastusklubit on yleensä jokapäivä. Kahdeksan maissa kotona ja tosi väsyneenä yrität vielä opiskella ja silleen.. tuntuu varmaan Suomen hiljainen arki tosi hassulta vaihdon jälkeen. :) Mutta juu, itsellä kans niitä "nyt riitti!" ajatuksia alkanut välillä tuleen.. täytyy vaan tottua. Huh huh :D

    VastaaPoista
  2. kiitos, tsemppiä kans sulle! ja niin todellakin aasian arki... onneks mulla ei sentään oo paljoa läksyjä ikinä.
    taidan rakastaa suomen koulusysteemiä (siedettävänmittasia koulupäiviä)

    VastaaPoista