do u wanna take a shower?

Tässä sitte tulis tarkempi selonteko mun ihanasta viikosta. yritän kirjottaa lyhyesti. ja kuvia tulee paljon!

lauantai 25.8
junan piti lähteä joskus 5 illalla mutta se oli tuntivartin myöhässä, ni lähettiin sitten 7 muun junalla tulevan vaihtarin kanssa kiertelemään nakhom pathom:ia. käytiin semmosessa ihme temppelijutussa ja sevenelevenissä. sit juna tuli ja hypättiin kyytiin. junassa hengattiin ja meluttii ja häirittiin muita matkustajia.
 erin, eri, alica, sasha, mä, eddy ja crystle

 isabela, alica, mä, eddy


Sunnuntai 26.8
aamu meni junassa hilluen, roikuttiin yläruumis ulkona ikkunasta ja otettiin kuvia, syötiin ja kateltiin maisemia. perillä trang:issa saatiin tietää et meijjän majapaikka/hotelli on ihan rannalla! päivällä käytiin sit uimassa ja sit meil oli jotain sääntöluentoja yms.


 mä, eri, alica ja bella junassa



Maanantai 27.8
aamulla oli thaikielen oppitunti ja taikokkausta, sit alko satamaan ihan kaatamalla ni mentiin uimaan ja oli ihan älyttömän kivaa! ei pystyny olemaan melkeen ollenkaan vedenpinnan yläpuolella koska sato niin kovaa et se sattu ihan sikana. sit alko ukkostaa ja tuli niin kova sumu et ei nähny enää rantaan/ muita saaria. sit uinnin jälkeen oli taas pari oppituntia ja illalla vapaata. vietettiin vapaata ryhmähuoneessa laulellen lauluja ja eddy ja sasha soitti kitaraa.
sit jossainvaiheessa mentiin sashan ja erin huoneeseen, mut sit mä ja rob ja eddy päädyttiin potkimaan toistemme päälle vettä ulkona ja lopputulos oli et mä olin ihan märkä ja pojat ei juuri yhtään. päivästä jäi muistoksi "do u wanna take a shower"-vitsi ja pajlon läheisemmät välit kaikkiin.


 bella ja mä


tiistai 28.8
tiistaina oli oikeen kunnon myrsky. aamulla oli pari oppituntia ja sit ahtauduttiin kaikki 15 meijjän 9 hengen minibussiin ja ajettiin temppeliin missä munkki piti meille opastetun kierroksen. sit meil oli vapaa aikaa temppelialueella ja lähettiin kaikki ilman kenkiä rämpimään semmosta tosi jyrkkää savimäkeä ylös. se oli ihan kamalaa koska se oli risukkoinen ja piti kulkee kumarassa ja sato jamaa oli liukas. sit ekat vaan huuusi et kääntykää takas ei tääl oo mit'ään nähtävää ja liukasteltiin sama matka alas. sit palattiin takas campiin ja syötiin, pidettiin talent show ja laulettiin lauluja.





keskiviikko 29.8
aamulla heräsin ihan jäässä ja kauheeseen päänsärkyyn. osallistuin aamutunneille normaalisti mut sit lounaan jälkeen menin nukkumaan ku tuntu et mul on 100 astet kuumetta ja kauhee päänsärky. nukuin tunnin ja pii faa tuli sit sanoon et mun tarvii lähtee lääkäriin. yks amerikkalaissyntynen teddy ajo mut sit tunnin päähän lääkäriin. automatka meni aika mukavasti koska teddyn kanssa riitti juttua. sairaalassa sit täyttelin pari lappua, mult mitattiin kuume ja verenpaine sit juttelin lääkärille (joka oli yks rotarysetä jonka tiesin jo leiriltä) ja sain jonkun piikin kankkuun. sain kans kasan lääkkeitä ja teddy ajo mut takas camp:ille. nukuin tunnin ja illalla osallistuin  taihierontatunnille.

 mä ja eri

 zäk ja rob

torstai 30.8
olin yhä aika heikossa kunnossa mut pystyin silti osallistuun kaikkeen päivän ohjelmaan. aamupallalla muo odotti yllätys ku teddy toi mulle juustoa, perunoita ja perunamuussi säilykkeen! sit ajettiin minibussilla ihme paikkaan mis vaihdettiin 4 hengesn veneisiin ja meijät soudettiin smmosen ahtaan tunnelin läpi tippukiviluolastoon. se oli ihan sairaan siistii!
sit jatkettiin matkaa ja ajettiin kuumalle lähteelle missä mentiin sit uimaan! seki oli ihan älyttömän siistiä. sit takas leirille ja dinner ja rules and regulations luento tjtn. ja vapaa aikaa.

 takana sam, sit sasha, bella, alica, sally, mä, eddy ja erin. edessä zäk, dorian ja chelsie





 sally ja mä



perjantai 31.8
aamulla skippasin pari oppituntia koska oli niin huono olo. sit pakattiin kamppeet ja sanottiin heipat dorianille, chelsielle, sallylle, samille, zakille ja robille. halailtiin kaikki läpi ja lähettiin me kaheksan junalla yhdessä tullutta ja hunter shoppailemaan ostoskeskukseen ja odottamaan junan lähtöä. sit joskus 6 aikaan juna lähti, otin päiväunet ja hilluttiin sen jälkeen sit ravintolavaunussa ja makuuosastolla vuorotellen. takastullessa junamatka oli kyllä aika mieleenpainuva. puolenyönmaissa hunter hyppäs pois junasta ja me muut matkattiin takas nakhom phatomiin mistä meijjät lauantai aamulla haettiin kukin omaan suuntaan.

 bella ja mä

erin, sasha, alica, crystle, eri, sally, mä, bella ja chelsie

 chelsie,sally, erin, bella, crystle, mä, rob, alica, eri, sam, eddy, dorian, zäk, hunter ja sasha

 mä ja mun uus dorian paita junassa. ostin ton paidan ihan vaan sen takia et toi sinipaitanen poika näyttää ihan meijjän kanadavaihtari dorianilta! :)

tulipas pitkä postaus, toivottavasti jaksoitte lukea!

10 kommenttia:

  1. Aa, voi että kun näyttää mahtavalta!

    Miten sulla on lähteny thain kieli sujumaan? (:

    Ja aaa 7-eleven! niitä on täällä Taiwanissakin ihan kaikkialla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mahtavaa olikin! :)

      ja ihan hyvin, pystyn sanomaan jotain yksinkertasia asioita thaiksi ja ymmärrän sanan sieltä toisen täältä.

      joo uskon! eiks 7eleven oo lähtösin japanista? :)

      Poista
  2. Voii vähä mäki haluaisin koittaa mennä kuumaan lähteesee! Iha sika siistii :D! Onks noi paikat missä käytte muuten sillee tosi turisti rysiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. todellisuudessa se vesi ei ees ollu kuumaa ku tohon altaaseen virtas jostain kylmää vettä kans. :D mut suosittelen jos sulle tulee mahollisuus!
      ei noi kyl oikeestaan ollu ja varsinkin ku tääl on sadekausi ni ei nähty ku ihan muutama turisti. :)

      Poista
  3. miten lämmin sielä on ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 28-35 astetta. jos aurinko paistaa ni saattaa olla vieläkin enemmän :)

      Poista
  4. Ihania kuvia ja näyttää tosi eksoottiselta! :) Kivaa vaihtarivuotta!

    VastaaPoista
  5. oiiiiii vaulaaa hiuka ihanalt näyttää!!;) mäki oon käyny tuol ihme altaas viidakos XDXDXD pidä hauskaaa;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihiiii! :o siistii! xd pidä sääki muruseni <3 ! puspus

      Poista