thailandthailandthailand

en oikee tie et mist alottais ku on niipal kaikkee kerrottavaa. mutjoo eilen siis aamul saavuin tänne kuolemanväsyneenä ja hiukan haikein fiiliksin. onneks tapasin suomes kentällä yhen marton nimisen pojan unkarista, joka oli menossa bangkokkii opiskelemaan. marton on siis ollu pari vuotta sit thaikuissa rotarteitten kautta vaihdossa ja se siirty konees istuu mun viereen ja juteltiin paljon! en saanu yhtään nukuttuu koko lennolla joten eilen oli tosi rankka päivä. mut mun hostit on ihan sairaan ihania ja ystävällisiä. heti kentällä ku ne oli muo vastassa ni ehin tehä wai tervehdyksen ja sit meni joku 15 sekunttii ni mu etee oli levitetty rotary juliste ja kaikki otti paljon kuvia ja tuli mun kans kuvaan. :D sit käytii bangkokis hakemassa mun host sisko ja ajettiin tänne photharamiin. sit vaan yhtäkkii olin sisäl tääl talossa ja tää on ihan sairaan iso!. 4 asuinkerrosta, parvekekerros jos on ihana puutarha ja sit varastokerros ! very nicee. mun huonekki on aika iso ja mul on oma kylpyhuone. (tääl on ainaki 10 vessaa täs talossa)muttasiis eilen olin vaan kotona sen jälkeen ku oltiin tultu lentokentältä, mukuin vähän, söin, purin kamat ja juttelin hostsiskon ja äitin kanssa.
tänään sitte heräsin kasilta ku koulu (!!!) alko 10. okei ei muilla tääl oo koulua viikonloppusin mut mul on la su ja ma 5h thaikielen yksityisopetusta! mut just kiva, tääl on oikeest paljon kivempaa ku o tekemistä ni ei ehi ajatteleen kotia. ja mun opettaja on tosi mukava. :) koulun jälkeen käytiin hostvanhempien kanssa ostamaan mun koulupuku jota siis käytän vaan normikoulupäivisin ja sit kävästiin kotona ja lähettiin melkein heti ratchaburiin autolla. se on siis semmonen vähän isompi kaupunki täs lähellä. käytiiin isossa torimarketissa nopee ja sit kaupassa (ostamassa mulle aamupalaa). sen jälkee napattiin sisko jostain kyytii ja mentiin mun kolmannen perheen kanssa syömään yhteen tosi ihanaan paikkaan. otettiin taas paljon kuvia mut mul ei ollu kameraa eikä kännykkää mukana ni ei ainakaa viel mitää kuvia. sit kytii taas kaupassa ja ajettii kotiin ja katottiin veljen siskon ja kolmannen perheen pojan kans leffaa kunnes dvdsoitin hajos..
mul ei oikeestaa ainakaa viel oo tullu mitää kulttuurishokkia, välillä on ikävä kotiin ja varsinkin illalla ja yöllä ku oon yksin, mut mun hostperhe on niin ihana et se auttaa aika paljon. mutjoo kello on koht 12 yöl et vois mennä nukkumaan. huomen on queens day eli vapaapäivä! noi kuvat on facesta joten ei mikään maaginen laatu...
määm(äiti) ja pää(isä)


mike, hostveli!

10 kommenttia:

  1. vautsi kuullostaa hienolta! upeeta vaihtovuotta sinne thaimaahan! :)

    VastaaPoista
  2. oi! ihanaa! mua ihan jännittää sun puolesta kaikki! toivottavasti kaikki menee hyvin, tai tietenkin menee jos kestät pienen koti-ikävän ja sen rankimman sopeutumisvaiheen. tsemppiä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehee tääl on ihanaa! :) eiköhän kaikki asiat hoidu ja varmasti iskee viel jossaivaiheessa pahempiki kotiikävä josta sitten täytyy vaan selvitä. kiitos! :)

      Poista
  3. toi sun host veljes on hyvännäköne;):DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahahha! xd tervettuloo thaikkuun moikkaamaa!

      Poista
  4. Ite olin thaimaassa lomalla kaks viikkoo ja rakastuin maahan ihan täysin! Miten päädyit just thaimaahan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo tää on kyl ihana paikka! halusin johonki tosi erilaiseen ja sit ku en päässy etelä afrikkaa ni thaimaa oli kakkos vaihtoehto. :)

      Poista
  5. millon tulee postausta ootan innolla!Ootko päässy jo mereen uimaan?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eiköhän se pian tuu!! ja en, en oikeestaa oo tehny tääl viel mitään mitä turistit tekee. en oo ees käyny shoppailemassa :(

      Poista