mai pen rai ka!

lupasin tehdä talo/kotipostauksen joten tässä nyt tulee. eli tää talo missä mun 1 hostperhe asuu on siis aika suuri. rapiat 4 kerrosta, varastokerros ja parvekekerros. tää tuntuu kyl tosi tyhmältä koska mulla ei oo mitäään kuvaa ulkoa päin! mut se johtuu vaan siit et en saa otettuu mitään kuvaa. koska ainoo suunta mist tää talo näkyy kokonaisuudessa, on autotie, enkä todellakaan saa/uskalla mennä heilumaan sinne kameran kanssa.
muttajoo alotetaan ylhäältä päin!

Parvekekerros + 4 kerros. neloskerroksessa on siis vaan aula ja hostien makkari ja kylppäri, joten sinne en menny kuvailemaan. mutta oon nähny noitten kylppärin ja voin kertoa et se on ehkä ihanin vessa/kylppäri mitä oon koskaan nähny. se on tavallaan puutarhan ja kylppärin sekotus, koska se on osittain avoin ulos! kuvat on pervekekerroksesta.




3 kerros! kolmoskerroksessa on siis mun hostsisarusten Meen ja Main huoneet sekä tommonen olkkari/telkkarinkattelupaikka. kolmoskerroksessa on myös toinen keittiö, mutta sitä ei käytetä juurikaan muuhun kun leffaherkkujen yms säilytykseen.




2 kerros + mun huone. eli siis kakkoskerroksessa on tommonen aula, missä ei ikinä vietetä aikaa, pääasiassa sielä käydään jos tarvii mennä mun huoneeseen tai toiseen vierashuoneeseen mikä on kakkosessa.noi mun huoneen kuvat on otettu ekana päivänä, siks nissää on lattialla näkyvissiä vielä matkalaukku!



alakerta eli keittiö, pesuhuone, työhuone, ruokailuhuone, alakerran tv huone ja hostien rakennusfirman officehuone. alakerrasta ei valitettavasti oo hyvälaatusia kuva koska unohdin kuvata alakerran enkä jaksa enää. mutta tossa ainoossa näkyy siis työhuone, ruokahuone ja keittiö sekä mun tänpäivän päivällinen.

sitte vielä muita kuulumisia lähipäiviltä. eli sunnuntaina siis oltiin jonkun hostien tutun häissä bangkokissa ja ne oli tositosi isot ja kivat! ja varsinki ruoka (jälkkärit) oli ihanaa! :D lähettiin sielt aika myöhää kotiinpäin ja koska bangkokista kestää ajaa ainakin 2 tuntia (ruuhka aikaan 3h) ni oltiin kotona vasta aika myöhää.

maanataina olinki sitte tosi väsyny ja huonol tuulel koko koulupäivän! mut ranskan tunnil oli kyl tosi kivaa, opettajal oli jotain menoo ni saatiin kuunnella ranskankielisii biisejä youtubesta ja laulaa niit! thaimaalaiset tykkää kyl tooosi paljon laulamisesta ja esim aina aamulla aamunavauksessa vai mikälie ni kaikki laulaa ihan reippaalla äänellä! muttajoo siis toi tunti alko sillä et kuunneltiin yhtä open valitsemaa kappaletta, sit ruettiin kuuntelee muit ranskankielisii ja sit lopuks vaan ihan kaikkii mitä ihmiset halus. sit noi pyys multa et kerron jonkun suomalaisen biisin nimen, ni kuunneltii sit brädin lämpöö ku se tuli ekan mielee. illal sit yks mun hyvä kaveri soitti mulle ja kysy et mikä sen suomalaisen biisin nimi oli ku se oli tykänny siit niin paljo! :D
maanantaina mulla oli kans thai cooking tunti ja se oli alkuun aika suuri yllätys/järkytys. ei meinaa ollu mitenkään samanlainen ku suomen kotsan tunti. ensinnäki täälä oppilaat ostaa ite kaikki ruokaan tarvittavat ainekset ja jakaa kustannukset keskenään. sit kaikkeen kosketaan sormin. enkä tie et pesiks kaikki ees käsii ku siel luokas ei ollu ollenkaa lavuaarii. alussa olin kyl ihan kauhuissaan ku oppilaat irrotti nuudelilevyjä toisistaan hieromalla niit kämmenten välissä. se oli niiin epähygieenisen näköstä... noh ne onneks paistettiin sen jälkeeen. ja oli se ruoka kyl tosi hyvää mitä me tehtiin! ja nää ei käytä mitään oppikirjoja jostain syyst kaikki vaan tiesi et mitä tehään ja se ope vaan kävi välillä kurkkaamassa luokassa. sit ku saatiin ruoka valmiiks ni sitä annettiin kaikkiin 5 eri ryhmään ja niilt saatiin tilalle jotain muuta (kaikki ryhmät tekee siis eri ruokia tääl!), perus thaimaa jakamiskulttuuri!

tänään mulla oli sitte thai classic music ja voin nyt jo yhen tunnin jälkeen sanoo et se on mun uus lemppariaine! alkuun soitin kaikennäkösii eri soittimia ja sit valitsin niist yhen, mitä rupeen jatkossa soittamaan. valitsin semmosen ihmeellisen viulun tyyppisen soittimen mikä ei muistuttanu kyl yhtään viulua. :D mut ehkä tulee kuvaa jossainvaiheessa jos saan otettua. ja siis valitsin sen taktisista syistä ensinnäkin siks että se oli kaikkein pienin niist soittimista (vaikka ei se mikään pieni ollu) ja siks et se oli tosi erilainen ja ihanan kuulonen! tarkotuksena siis ois opetella soittamaan sitä kunnolla ja sit ehkä hankkia mukaan suomeen samanlainen! :)

eipä mulla muuta, ranskanläksyt, kuntopiiri ja nukkumaanmeno odottaa!

10 kommenttia:

  1. Oi että minkä näkönen koti sulla on! Ihan mielettömän kivalta kuulostaa ja näyttää ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heh juu, onan tää tosi hieno! :) vähän autio ja hiljanen mut kyl mä tykkän :)

      Poista
  2. hei wooou mikä talo!:-) oon ite jenkeissä vaihossa ja täytyy myöntää et thaimaa on kyl vähäsen eksoottisempi kohde hahah..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) jees thaikut on pikkusen erillainen ja harvinainen kohde! :) mut hauskaa vuotta sulle sinne rapakon taa! :)

      Poista
  3. hullun hieno talo! millon tulee postausta?

    VastaaPoista
  4. Aaa ihanan näköistä! :D Täytyy sanoa että tykkään sisustuksesta todella paljon, tumma puu ja valkoinen sopii ihanasti yhteen! :)

    Ja se on hienoo että jotkut tykkää sielläkin suomalaisesta musiikista! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo tää sisustus on kyl tosi tyylikästä! :) ja varsinki just ettei oo pelkkää valkosta!

      hahh jep, eilen yks opettajaki oli ihan innoissaan ja rupes lataamaan tunnilla ittelleek akikkea suomenkielistä musaa! :D

      Poista