koukeroita


Hellouu!
kuolen oikeesti niin noitten thai kirjainten kanssa, mitä mä nyt oon kattonu ni niil on paljon enemmä kirjaimii ku meiän aakkosissa, lisäks niillää on jotain monta eri kirjainta (koukeroa) esimerkiks s-kirjaimesta. Ja mun thai-opiskelu on vähä vaihees ku ei missää oo mittää kurssei tarjol, enkä oo viel ehtiny tilata sellasta itseopiskelukirjaa. Noh kai se täst sit, jos yrittäis ees tervehdykset, kiittämiset ja muut kohteliaisuudet opetella enne lähtöö.

mietin tässä yks paivä jottai plussia ja miinuksia mun maakohteesta ja päädyin tällasiin:
+ kulttuuri - oppii vähän uudenlaisen kulttuurin ja esim kokonaan uuden uskonnon!
+ ihmiset - kaikki sanoo aina et thaimaalaiset on paljon lämpimämpiä, ystävällisempiä ja sosiaalisempia ku suomalaiset, ja et ihmisiin on helppo tutustua ja saada uusia kavereita.
+ lämpö - voi käyttää converseja ympärivuoden.
+ erilaisuus - halusin johonki erilaiseen maahan, ja eiköhän thaimaa oo just sitä. se jo kertoo jottai et täält suomest lähtee thaimaahan vuosivaihtoon vuosittain vaan pari ihmist. thaimaahan ei vissii muutenkaa hirveesti vaihtareita mee, joten koulussa ei luultavimmin oo sitte muita vaihtareita (joka voi helpottaa paikallisten kavereitten saantia)
+ kieli - se että oppii uuden kielen.
+ luonto
+ ruoat - kaikki ne hedelmät <3
- kieli - kieli löytyy myös miinuksista, koska en tiedä onko se sitten hirveän hyödyllinen kieli oppia (niinku esim ois joku espania.)
- ilmasto - liiallinen kuumuus ja pitkät sadekaudet.

kaikenkaikkiaan, nyt ku oon vähän ehtiny sulatella sitä et oon lähössä Thaikkuihin ni oon tosi onnellinen. Tiedän jo kaks muutakin tyttöä, jotka on lähössä Rotareiden kautta Thaimaahan vaihtoon, toinen on jenkeistä ja toinen venezuelasta. Ne tietää jo niiden alueet, mihin ne on menossa. (toinen menee D3340 ja toinen D3350)


mutta joo mä odottelen vielä sitä maapaikkavarmistusta thaimaan kirjeenvaihtajalta, sen jälkee sitte vois ruveta odottelemaan district tietoja ja hiljalleen perhetietojakin. muuten tulevassa ohjelmistossa ois sitte Lahden koulutus 21.4 muistaakseni, ja sitte kaikki miljoona kotiläksyä (=powerpoint esitelmät, pinssit, käyntikortit, tuliaiset, vakuutukset, viisumit, lennot ja kaikki miljoona muuta asiaa.)

tähän loppuu vielä kaikkee mikä ei liity mitenkää vaihtovuotee.

13.3.2012, tps-pelicans 4-2! <3 Se tunnelma kun katsojia oli vajaa 10 000, tps voitti vimpan runkosarjakotipelinsä, ja kaiken hyvän lisäks varmistaa viel pääsyn playoffeihi. käy!

2 kommenttia: